88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

جشن تکلیف یکی از توانخواهان معلول در آسایشگاه خیریه کهریزک البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک؛ جشن تکلیف رضا عبدالهی توانخواه مرکز شبانه روزی معلولان جسمی و حرکتی مردان یاس با هماهنگی مدیر مرکز و نماینده حوزه علمیه قم و استان البرز حجت السلام دستجری در حضور مسئول مرکز و پرسنل مرکز یاس برگزار شد.

مراسم جشن تکلیف یک رویداد مذهبی است که در مدارس و در منازل برگزار می شود. بسیاری از خانواده ها برای برگزاری جشن تکلیف سنگ تمام میگذارند تا سالروز مکلف شدن یا به عبارتی مشرف شدن فرزندشان به بارگاه ربوبی را برای او به یادماندنی کنند.

دکتر طاهره جهانگرد مدیر مرکز جامع یاس گفت: جشن تكلیف سرآغازی شیرین برای حركت در مسیرتعالی و معنویت است كه كودكان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می دهند.

در این آیین حجت السلام دستجری گفت : از هم اکنون که آغاز دوران بندگی را جشن گرفتید نباید نماز را سبک بشمارید.وی در ادامه

افزود : مسئولان و پرسنل آسایشگاه خیریه کهریزک البرز بدانند از امروز رضا عبدالهی معلول جسمی و حرکتی به سن تکلیف رسیده است باید وی را بزرگ شمارند و در راه برپایی تکلیف یاری دهند.

گفتنی است با شروع آغاز دوران تکلیف مراسم جشن تکلیف برای توانخواه رضا عبدالهی برگزار گردید و فرائض دینی مثل واجبات و همچنین اموراتی که دین مبین اسلام برای به کمال رسیدن انسان آنها را حرام دانسته به توانخواه تعلیم داده شد.