88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

دکتر علی سلاجقه مسائل مربوط به پسماند و تصفیه خانه فاضلاب را از مهمترین دغدغه های اصلی امروز آسایشگاه خیریه کهریزک نامید و بر رفع این مشکلات در اولین فرصت ممکن تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک ؛ در دیدار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و هیأت همراه از آسایشگاه خیریه کهریزک، بر رفع مشکلات زیست محیطی این مجموعه تأکید شد.

دکتر سلاجقه با ادای احترام به زنده یاد دکتر حکیم زاده بنیانگزار آسایشگاه، گفت : شجره طیبه و باقیات الصالحاتی که از آن مرد بزرگ به جای مانده و تحویل جامعه شده است، برای همه ما عبرت آموز است.

وی با بیان اینکه نسبت به کهریزک و بیماران بستری در آن احساس تکلیف می کنیم، تصریح کرد : امروز همه ظرفیت‌های موجود در سازمان آماده است تا مشکلات زیست محیطی اعم از مسائل مربوط به پسماند و تصفیه خانه فاضلاب را هرچه سریعتر برطرف کند.

دکتر سلاجقه در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد : محیط زیست کشور مشکلات فراوانی دارد، مردم دغدغه محیط زیست را دارند و ما با استفاده از جامعه نخبگان و نگاه سیستماتیک درصدد رفع این مشکلات هستیم.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در پایان تأکید کرد : مجموعه منابع طبیعی باید در عالی ترین شرایط خود قرار بگیرند و هرگونه کمک به این فرایند متضمن حفظ محیط زیست عاری از هر نوع آلایندگی و فرسایش است.

در ابتدای این دیدار، دکتر حسن احمدی رییس مرکز علمی کاربردی کهریزک با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست در شرایط بحرانی است ، گفت : کمبود آب، خشکسالی و فرونشست زمین از بزرگترین مخاطرات زیست محیطی است که باید هرچه سریعتر تدابیر لازم در رفع این مشکلات به عمل آید.

دکتر احمدی اذعان داشت : بسیاری از مردم نمی دانند چگونه باید در حفاظت از محیط زیست تلاش کنند. باید آموزش را از سطح دبستان آغاز کنیم و به عنوان واحد درسی دانشگاهی، در برنامه تحصیلی همه دانشجویان آموزش های مدون محیط زیستی گنجانده شود.