88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

مرتضی بختیاری، اهداف تعریف‌شده در کمیته امداد امام خمینی (ره) و آسایشگاه خیریه کهریزک را همسو با خدمت به محرومین جامعه دانست و بر انجام این تکلیف الهی تأکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک؛ در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و هیئت همراه از آسایشگاه خیریه کهریزک، بر تعامل سازنده بین دو سازمان خدمات رسان به محرومین جامعه تأکید شد.

این هیئت همچنین در نشستی با هیئت‌مدیره موسسه خیریه کهریزک به بررسی راه‌های همکاری‌های گوناگون در تسریع خدمات انسانی به جامعه هدف پرداختند.

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اذعان به اینکه نام آسایشگاه خیریه کهریزک همواره به‌عنوان سازمانی مردم‌نهاد در جامعه مطرح است، تصریح کرد: اعتمادی را که این موسسه توانسته است در میان مردم ایجاد نماید، همگی از محل خدمات انسان دوستانه و بدون چشم‌داشتی است که برای افراد نیازمند برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود و این قابل‌مقایسه با هیچ نهاد ارگان دیگری در سطح کشور نیست.

وی با تأکید بر اینکه همه موظف بر خدمت به محرومین جامعه هستیم، گفت: اهداف تعریف شده در هر دو سازمان در یک قالب تعریف‌شده است و آن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر؛ بنابراین ما نیز خود را موظف می‌دانیم در تسهیل این‌گونه خدمات انسانی در کنار مسئولین کهریزک باشیم.

مرتضی بختیاری با روایتی از امیر مؤمنان علی (ع) در باب خدمت به محرومین نیز گفت: آن مرد ربانی خدمت به اقشار نیازمند جامعه از هر قوم و ملیتی را وظیفه حاکمیت می دانست و از این منظر هیچ تفاوتی بین دریافت‌کنندگان خدمات حمایتی قائل نبود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اطمینان خاطر داد تعامل های پیش رو خواهد توانست راه را برای کمک به نیازمندترین اقشار جامعه که هریک به‌نوعی دچار ناتوانی و کم‌توانی جسمی و حرکتی در کهریزک هستند را هموارتر از همیشه نماید.

در ابتدای این نشست دکتر حسن احمدی مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک به تشریح فعالیت‌های عمده و جاری در آسایشگاه خیریه کهریزک استان تهران، مرکز البرز و مرکز تخصصی جوادالائمه پرداخت.

وی با نگاهی به فعالیت‌های گروه‌های نیکوکاری در کهریزک نیز گفت:

سازمان‌دهی گروه‌های نیکوکاری از بدو تأسیس کهریزک به دست خود این عزیزان و گرامیان انسان دوست انجام پذیرفته و امروز شاهد آن هستیم که علاوه بر خدمات بهداشتی و درمانی انجام‌شده توسط این گرامیان، هدایتگر کمک‌های نقدی و غیر نقدی عمده‌ای برای ادامه زندگی مددجویان وابسته به موسسه خیریه کهریزک هستند.

دکتر احمدی هزینه‌های جاری در کهریزک برای هر مددجو را 3 میلیون و دویست هزار تومان در ماه اعلام کرد و تصریح کرد: فراهم نمودن این حجم نقدینگی برای خرید ملزومات پرداخت حقوق کارکنان و سایر هزینه‌های جاری، همت والای دولتمردان به‌ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد را می‌طلبد و ما امیدوار به این حمایت‌ها هستیم تا بتوانیم همچنان در خدمت به جامعه هدف خود، موفق عمل نماییم.

محمدرضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در بخش دیگری از این نشست، امانت‌داری و هنر استفاده صحیح از کمک‌های مردمی را بزرگ‌ترین حُسن کهریزک دانست و گفت: بیشترین نقطه اتکا کهریزک به کمک‌های و گروه‌های نیکوکاری است که همواره دست نیاز این مجموعه خیریه را به گرمی فشرده‌اند، با این‌حال اگر همکاری دیگر سازمان‌های دولتی و مردمی از چرخه کمک به کهریزک حذف شود برای تأمین نیازهای جاری با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.

صوفی نژاد، فقر و نیاز را شاخص پذیرش سالمندان، معلولین و بیماران ام.اس در کهریزک معرفی و تصریح کرد:

تنها 20 در صد از مددجویانی که واجد شرایط پرداخت کمک‌هزینه هستند ماهانه مبلغی را به صندوق آسایشگاه واریز می‌نمایند و مابقی عزیزان ما در پوشش کامل کهریزک بدون کوچک‌ترین پرداختی هستند. حضور 360 مددجوی مجهول‌الهویه که فاقد کد ملی و مدارک شناسایی بوده، در خدمات رفاهی به‌ویژه درمانی آنان همواره مشکل فراوانی روبرو بوده ایم،  این از دیگر تنگناهای موجود در کهریزک است که حمایت‌های همه‌جانبه مسئولین دولتی در رفع این مشکلات را مطلبد.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک این مرکز خیریه را آبروی نظام خواند و افزود: از 31 استان پذیرای نیازمندترین مددجویان کشور هستیم که این مهم کهریزک را تبدیل به آسایشگاه ملی نموده است. آسایشگاهی که همواره در بازدیدهای مهم خارجی و داخلی مقصد معتبری برای شخصیت‌ها و مراجعین بوده و همواره توانسته است نظر مساعد هر مراجعه‌کننده‌ای را در زندگی بخشی به محرومین جامعه به خود جلب نماید.