88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

گوشه‌ای از دستاوردهای کمیته محیط‌زیست فعال در آسایشگاه خیریه کهریزک با حضور کارشناسان و مددجویان این حوزه در همایش ملی آموزش محیط‌زیست به قضاوت عموم گذارده شد.

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک؛ به میزبانی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور اولین همایش ملی و سومین نمایشگاه تخصصی آموزش محیط‌زیست برگزار شد.

 

همگام با سایر نهادها و ارگان‌های محیط‌ زیستی از سراسر کشور، غرفه‌ای کمیته محیط‌زیست آسایشگاه خیریه کهریزک نیز در این همایش ملی نقشی پر رونق داشت.

حضور مددجویان هنرمند که به‌صورت نمادین با استفاده از دورریز مواد، محصولات مختلف هنری را تولید و روانه بازار می‌کنند و حضور کارشناسان کمیته محیط‌زیست برای ارائه دستاوردهای آموزشی محیط‌زیست در کهریزک، ازجمله فعالیت‌های غرفه‌های آسایشگاه خیریه کهریزک در این همایش بود.

در بخشی از این همایش، دکتر محمدرضا شبیری رئیس کرسی یونسکو در آموزش محیط‌زیست دانشگاه پیام نور اظهار داشت: آموزش همگانی محیط‌زیست رویکردی اثربخش برای حفظ محیط‌زیست دارد. حمایت از محیط‌زیست حق شهروندان است و دولت باید با آلودگی‌های زیست‌محیطی مقابله و در حفظ این حوزه تلاش کند.

دکتر شبیری افزود: تأثیر زیان‌بار انسان بر محیط‌زیست، منجر به شکل‌گیری حوزه شهروندی محیط‌زیست شده است که این مهم همکاری مراکز آموزش عالی برای انجام پژوهش در این زمینه را می‌طلبد.

وی بابیان این‌که محیط‌زیست تمامی زندگی بشر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: منشور حقوق شهروندی داشتن محیط‌زیست سالم و شرایط مطلوب را یک حق می‌داند و بر آن تأکید شده است.

رئیس کرسی یونسکو در آموزش محیط‌زیست دانشگاه پیام عزم ملی و حمایت‌های همه‌جانبه دولتمردان در حفظ محیط‌زیست را خواستار و بر مقوله آموزش در سطوح ملی در حفظ و حراست از این مواهب خدادادی تأکید کرد.

گفتنی است کمیته محیط‌زیست باهدف برگزاری کلاس‌های آموزش محیط‌زیست برای کارکنان، مددجویان و فرزندان مهدکودک کار خود را در آسایشگاه خیریه که آغاز کرد. استفاده بهینه از منابع، کنترل و مدیریت مصرف انرژی، کاهش پسماندهای عفونی، دورریز مصرف غذا و نان، به حداقل رساندن سموم شیمیایی، کنترل آفات و حشرات و ناقلین بیماری‌ها با روش‌های کنترل فیزیکی و بهسازی محیط‌زیست ازجمله دستاوردهای این کمیته در طول ۵ سال فعالیت آن در کهریزک است.