88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

با مروری بر چالش های اداره آسایشگاه خیریه  کهریزک در شرایط شیوع بیماری کرونا ، کنفرانس خبری اصحاب رسانه با مدیران این مجموعه خیریه برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک؛ با گذشت بیش از یکسال از شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط کشور و انتقال این بیماری به آسایشگاه خیریه کهریزک ، مدیران این مجموعه خیریه گردهم آمدند تا پاسخگوی سوالات متعدد خبرنگاران خبرگزاری های معتبر داخلی درباره وضعیت اداره کهریزک در شرایط کرونا باشند .

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک در جمع خبرنگاران با تشریح وضعیت فعلی این مرکز اظهار داشت : با توجه به آسیب پذیری سالمندان و معلولین که دارای انواع بیماریهای زمینه ای هستند ، پیش بینی های اولیه کارشناسان اهل فن نشان از تلفات حداقل ۳۰۰ نفری مددجویان آسایشگاه خیریه کهریزک را می داد که خوشبختانه نه تنها هرگز چنین اتفاقی رخ نداد ، بلکه با تمهیدات اتخاذ شده توانستیم با کمترین آسیب از این دوران عبور نماییم .

محمد رضا صوفی نژاد با اشاره به تمهیدات لازم در دوران کرونا، گفت : از آغازین روزهای ورود این بیماری به کهریزک و با تشکیل ستاد مدیریت کرونا ، قرنطینه عمومی در آسایشگاه به مرحله اجرا درآمد. کلیه بازدید ها، ملاقات ها و حضور گروه های نیکوکاری تعلیق و تدابیر بهداشتی با کمک های عمده مردمی و دولتمردان در دستور کار قرار گرفت .

صوفی نژاد با بیان اینکه کهریزک پذیرای ۱۷۵۰ مددجوی نیازمند از ۳۱ استان کشور بوده و عزت و آبروی نظام است ، تصریح کرد : با اتکاء به کمک های مردمی و دولتمردان توانستیم تنگناهای موجود را پاسخگو باشیم، گرچه این تنگناها همچنان ادامه دارد و حمایت های همه جانبه مردمی در استمرار مقابله با بیماری و حفظ آرامش را می طلبد .

وی یادآور شد : فشار کاری مضاعف، هرگز نتوانست ذره ای اختلال در خدمتگزاری به مددجویان ایجاد نماید، چرا که نفس خدمت در کهریزک عشق و محبت و عاطفه و احساسات پاک کسانی است که می دانند خادم کسانی هستند که کوچکترین توانی برای اداره امور خود ندارند .

صوفی نژاد با تشکر از وزیر بهداشت که شخصاً برای پیگیری واکسیناسیون سالمندان و معلولین به کهریزک آمدند، گفت : با توجه به آسیب پذیری مددجویان و اهمیت توجه به سلامتی آنان ، در آغازین روزهای ورود واکسن کرونا به کشور، آسایشگاه خیریه کهریزک مشمول دریافت این واکسن شد تا علاوه بر واکسینه شدن مددجویان، واکسیناسیون کارکنان نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی با اظهار امیدواری برای واکسیناسیون گروه های نیکوکاری در آسایشگاه نیز گفت : بیش از هزار نفر از مردم نوعدوست شهر وظیفه خدمت‌رسانی افتخاری به مددجویان را عهده دار هستند که با حذف آنان از چرخه خدمت، فشار مضاعف و چند برابری به پرسنل وارد می شود که امیدواریم با تدبیر مسئولین وزارت بهداشت و واکسیناسیون این افراد، آنان نیز هرچه سریعتر به جمع خادمین کهریزک بازگردند .

دکتر محسن رحیمی معاون سلامت آسایشگاه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر وضعیت درمان بیماران مبتلا و نیازهای بهداشتی کهریزک، تصریح کرد : دو بخش از ۲۴ بخش بستری مددجویان اختصاص به درمان بیماران مبتلا و نگهداری بهبود یافتگانی دارد که باید دوران نقاهت را پشت سر بگذارند . در حال حاضر عمده نیازهای اساسی مبارزه با کرونا شامل ماسک و دستکش لاتکس، انواع پارچه و ملحفه، مواد ضدعفونی‌کننده و داروهای مرتبط با این بیماری است .

یدالله رضایی معاون اجرایی آسایشگاه نیز فرسودگی ابنیه و تاسیسات موجود در آسایشگاه را یادآور شد و گفت : موتورخانه ها و ژنراتور آسایشگاه نیاز به بازسازی اساسی دارند، ایزوگام و آسفالت پشت بام ساختمان ها همت خیرین ارجمند را می طلبد و فرسودگی یخچال ها و تلویزیون های داخل اتاق محل زندگی مددجویان از مهمترین دغدغه های فعلی این بخش است، همچنین بسیاری از ۱۲۰۰ دستگاه ویلچر مددجویان که وسیله حرکتی آنان است، نیاز به جایگزینی دارد که امید است به مرور و با همت نیکوکاران این مهم تحقق یابد .

دکتر بختیاری قائم مقام مرکز علمی کاربردی کهریزک هم به پرسش خبرگزاری فارس درباره وضعیت آموزش کارکنان آسایشگاه، گفت : مرکز علمی کاربردی آسایشگاه خیریه کهریزک با بهره گیری از دانش اساتید برتر دانشگاه از سال ۹۶ اقدام به آموزش کارکنان در مقاطع کاردانی و کارشناسی و در پنج رشته از جمله مراقبت سالمندان نموده است تا بدین وسیله علاوه بر ارتقاء کیفیت خدمات دهی به مددجویان ، زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر برای کارآفرینی و اشتغال زایی را نیز فراهم نماید .

در پایان این کنفرانس خبری ، مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک بار دیگر از خیرین جامعه دعوت کرد تا در اداره هرچه بهتر این مجموعه خیریه با حضور پر رونق خود، یار و یاور مسئولین و دست اندرکاران کهریزک باشند .