88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

مراسم زادروز پور علی سینا و بزرگداشت روز پزشک درآسایشگاه خیریه کهریزک البرز برگزار شد.

طبیب عشق مسیحا دم است مشف قلیک
چو درد در تو نبیند، که را دوا بکند
تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار
که رحم اگر نکند مدعی، خدا بکند

 به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک البرز؛ به مناسبت زادروز حکیم عالم و گرانمایه ایران زمین حکیم پور سینا و روز پزشک دکتر افشین وجدانی روشن مدیر آسایشگاه به همراه دکتر شهسواری معاونت سلامت و درمان ,خانم آزادی مدیر درمانگاه، با حضور در درمانگاه شبانه روزی دکتر حکیم زاده و مراکز یاس، لاله و نیلوفر از خدمات ارزنده پزشکان، تقدیر و تشکر به عمل آوردند .
اول شهریورماه، به پاس بزرگداشت شیخ الرئیس پور سینا ستاره پرفروغ عرصه طب ایران، روز پزشک نامیده شده است. از اینرو ضمن تبریک این روز بزرگ به جامعه پزشکی کشور مي‌توان گفت ارزش حرفه پزشکی از نظر اسلام که زمینه های توجه به خداوند در آن بیشمار است، تابع ارزش سلامتی از دیدگاه دین مبین اسلام بوده و همواره مورد تمجید پیشوایان دینی قرار گرفته است، چنانکه پیامبر اکرم(ص) در باب اهمیت جایگاه این حرفه مقدس ، به پزشکی چنین فرمودند: «خداوند طبیب است و تو یاری مهربان هستی. طبیب درد، کسی است که آن را آفریده است.»
مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز دکتر افشین وجدانی روشن در خصوص روز پزشک و گرامیداشت آن گفت: امروز روز همبستگی جامعه پزشکی و روزی است که ما به خودمان و جامعه نشان می‌دهیم جایگاه پزشکی کجاست. همان‌گونه که مستحضرید، مدت‌هاست روز اول شهریور به مناسبت روز تولد ابن سینا این پزشک شهیر ایرانی، به‌عنوان روز پزشک جشن گرفته می‌شود و در این روز مقام و منزلت جامعه پزشکی پاس داشته می‌شود. این روز را جامعه ما و مردم ما انتخاب کردند برای اینکه از زحمات و خدمات جامعه پزشکی قدردانی کنند. ما نیز در این روز جمع می‌شویم برای این‌که همبستگی خودمان را نشان دهیم.”
دکتر وجدانی در گفت و گو با پزشکان آسایشگاه از تلاش های آنها قدردانی کرد و با اهدای لوح سپاس از زحمات خالصانه آنها در آسایشگاه تشکر کرد و افزود : نقش پزشکان در جامعه بر کسی پوشیده نیست .
وی ادامه داد : جامعه پزشکی در بخش های مختلف برای سلامت مردم و بیماران خود از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند و نقش اساسی در سلامت و نشاط مردمان بر عهده دارند.