88310688 (9821+)

جدیدترین مقالات

در چهل و یکمین سالگرد عروج آسمانی شادروان دکتر محمد رضا حکیم زاده -- موسس آسایشگاه خیریه کهریزک -- یاد و خاطره آن عزیز سفر کرده گرامی داشته شد.
به گزارش روابط عمومی آسایشگاه خیریه کهریزک ; در چهل و یکمین سالگرد درگذشت زنده یاد دکتر محمد رضا حکیم زاده ، جمعی از مددجویان و کارکنان آسایشگاه خیریه کهریزک به نمایندگی از همه اعضاء این مرکز خیریه بر مزار پاک آن عزیز کهریزکی حاضر شدند تا یاد و خاطره ایشان را گرامی بدارند.
در این گردهمایی ، محمد رضا صوفی نژاد مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک با نگاهی به زندگی پربار زنده یاد دکتر حکیم زاده گفت : گرچه در بیان و زبان تفسیر صفات عالی دکتر حکیم زاده برای ما ممکن نیست ، با این وجود می توان او را مرد روزهای سخت دانست که هرکجا سختی و مشکلاتی را می دید ، در صدد تغییر اوضاع آن بر می آمد.
صوفی نژاد فرهنگ و تربیت صحیح را عامل پدیدار شدن بزرگانی چون حکیم زاده معرفی کرد و افزود: سالیان متمادی زمان می خواهد تا کسانی در اجتماع بوجود آیند تا خدمت به نیازمندان و محرومین را پیشه خود کنند و ما امروز شاهد و ناظر هستیم که اثرات همان فرهنگ و تربیت صحیح باعث بقای نام و اقدامات ارزشمند او در عرصه خدمات انسانی شده است.
مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک، تمامی خدمات اجتماعی و گرانقدر انجام شده توسط بزرگانی چون دکتر حکیم زاده ، شادروان بهادرزاده و مهندس گلکار را باقیات الصالحات آن گرامیان دانست که برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد.
دکتر محمد رضا حکیم زاده لاهیجی در سال ۱۲۹۳ هجری در گیلان ( لاهیجان )متولد شد . وی در ابتدا با تأسیس آسایشگاه معلولین در شهر رشت ، به یاری ناتوانان در استان گیلان شتافت و سپس با بهره‌گیری از تجربیات این اقدام ، تاسیس آسایشگاه خیریه کهریزک در تهران را در وسعتی محدود و به یاری خیرین پایه گذاری نمود که امروزه خانه ۱۷۵۰ مددجوی سالمند ، معلول و بیمار مبتلا به ام اس شده است . دکتر حکیم زاده در سال 1358 پس از طی یک دوره بیماری قلبی، دیده از جهان فرو بست و در جوار خانه امن نیازمندان جامعه که خود بنیانگذار آن بود ، آرام گرفت.

روحش شاد – یادش گرامی