88310688 (9821+)

آخرین اخبار واحد پژوهش

دکتر حسن احمدی رئیس مرکز علمی کاربردی آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک، رسالت بزرگ این مرکز پویا و توانمند را تربیت نیروهای متخصص و کارآمدی دانست که می‌توانند در ارتقاء سطح سلامت سالمندان تأثیرگذار باشند.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه کهریزک؛ دکتر حسن احمدی رئیس مرکز علمی کاربردی آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک، نیروهای متخصصی که در این مرکز آموزش‌دیده و تربیت می‌شوند را نمایندگان شایسته‌ای برای جامعه‌ای کنونی و مراقبت از سالمندان دانست که در مراکز نگهداری و نیز خانه‌های خود زندگی می‌کنند.

 

وی که در مراسم سومین دوره از حضور دانشجویان جدیدالورود این مرکز سخن می‌گفت، تصریح کرد: سالمندی پدیده‌ای جهانی است طبق پیش‌بینی‌های سازمان بهداشت جهانی، ایران به‌زودی در زمره پیرترین کشورهای جهان قرار خواهد گرفت.

دکتر احمدی افزود: برنامه‌ریزی برای رفاه اجتماعی، بهداشتی و درمانی و مهم‌تر از آن نیازهای مراقبتی سالمندان، رسالت دولتمردان است که باید تمهیدات لازم را در خصوص مواجهه با این پدیده بیاندیشند.

وی تصریح کرد: مرکز علم کاربردی آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک نیز در همین راستا و باهدف کمک به نیازهای پرشمار سالمندان در امر مراقبت و سایر مسائل تأسیس و مشغول خدمت است آموزش و تربیت نیروی انسانی در 5 مقطع کاردانی و 3 مقطع کارشناسی ازجمله این اقدامات است که بنا داریم همچنان با توجه به نیازهای جامعه به نیروی متخصص مراقبت از سالمندان در توسعه فعالیت‌های این مرکز کوشا باشیم.

دکتر حسن احمدی با اشاره به بخش تحقیقات و فعالیت‌های گوناگون در این‌  مرکزگفت:

در هر مرکز آموزشی، بخش تحقیقات از اصلی‌ترین ارکان آن سازمان است و ما افتخار داریم که بااهمیت دادن به این حوزه مهم و انجام تحقیقات سالمندی، علاوه بر اعلام نتایج برای استفاده سایر مراکز علمی –توان‌بخشی، با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، درصدد متمرکز کردن تحقیقات سالمندی در این مرکز هستیم.

رئیس مرکز علمی-کاربردی کهریزک، برنامه افق 1400 را چشم‌اندازی روشن برای کادر درمانی کهریزک دانست که با اتکا به آن می‌توان علاوه بر ارتقاء سطح سلامت سالمندان، میزان عمر مفید این یادگاران و تلاشگران جامعه رابه طرز چشمگیری افزایش داد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه کهریزک با آرزوی توفیق برای همه کارکنان مرکز علمی – کاربردی کهریزک که در تعلیم و تربیت دانشجویان این مرکز نهایت تلاش و مساعدت راد ارند، نتیجه اقدامات مؤثر آنان را مستقیماً به آینده زندگی سالمندان تحت پوشش این مرکز خیریه و نیز سایر سالمندان نیازمند به مراقبت‌های نگهداری و درمانی عنوان کرد.

در این مراسم دانشجویان جدیدالورود مرکز علمی –کاربردی کهریزک با مقررات جاری، روش‌های برنامه‌ریزی و انتخاب رشته، تطبیق ساعات فعالیت کاری مرکز با حضور دانشجویان و انواع روش‌های لازم در موفقیت هر چه بیشتر این عزیزان  در امر تحصیل آشنا شدند.