88310688 (9821+)
تاثیر انجام کار خیر بر زندگی افراد و جامعه

انجام کار خیر در هر شرایطی و به هر صورتی، زمانی که با میل فردی شخص صورت پذیرد و هیچگونه اجباری در آن نباشد، حس بسیار خوبی ایجاد می‌کند. همه ما در زندگی نیازمند حس خوب هستیم. جالب است زمانی که یک شخص به انجام کار خیر مبادرت می‌ورزد، پسندیده بودن این کار به صورت جهانی است. اشخاص، خانواده‌ها، جوامع و کشورهای زیادی وجود دارند که به کمک ما نیاز دارند.قادر بودن به انجام کار خیر و دریافت حس خوب، پاداش کمک کردن به دیگران است.

با کمک کردن به دیگران و حس خوبی که به شما منتقل می‌شود، قطعا شگفت‌زده خواهید شد. انجام کار خیر اقدامی‌ست که اگر با حوصله، بخشندگی و با تمام وجود انجام شود، اثرات زیر را برای شخص به همراه خواهد داشت:

  • انجام کار خیر چشم‌انداز جدیدی از زندگی به شما می‌دهد

انجام کار خیر به شما این امکان را می‌دهد تا با مردم جدید آشنا شوید. همچنین بینش عمیق‌تری در مورد هرآنچه در دنیا در حال اتفاق افتادن است، به شما می‌دهد. در میان تجربیات شما، باعث می‌شود با فرصت‌های جدیدی آشنا شوید، دوستی‌های ابدی پیدا خواهید کرد. همچنین یاد می‌گیرید روی علتِ نیاز بیش از خود آن توجه کنید و یاد بگیرید تا علت‌ها را از بین ببرید تا اینکه نیاز را به طور موقت رفع کنید.

  • به شما در ایجاد تغییر کمک می‌دهد

زمانی که انسان‌های اطراف شما، خانواده و دوستانتان ببینند که در حال انجام کار خیر هستید و به همنوعان نیازمند خود کمک می‌رسانید، در مورد شما کنجکاو می‌شوند و می‌خواهند مانند شما در انجام کار خیر مشارکت کنند. کارهای شما می‌تواند الهام‌بخش بوده و به اطرافیان شما انگیزه می‌دهد تا راه شما را دنبال کنند و به دلایلی که خودشان به آن‌ها معتقدند، به انجام کار خیر مبادرت ورزند.

  • انجام کار خیر باعث می‌شود حس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید

مشارکت در انجام کارهای خیر به شما حس بسیار فوق‌العاده‌‌ی لذت و سرخوشی می‌دهد و از اینکه می‌توانید تغییر مثبتی در زندگی شخص دیگری ایجاد کنید، نسبت به خود احساس رضایت خواهید داشت. برآورده کردن نیازهای یک فرد نیازمند، غذا دادن به یک فرد گرسنه، پول دادن به یک فرد فقیر و انجام هزاران کار خیر دیگر، چه حسی در شما ایجاد می‌کند؟

  • انجام کار خیر باعث می‌شود تا به نیازمندان واقعی کمک کنیم

دنیای ما با مفهوم "کامل بودن"، فاصله بسیار زیادی دارد. مردم زیادی در گوشه و کنار دنیا وجود دارند که برای براطرف کردن اولیه‌ترین نیازهایشان به مشکل برخورده و ناتوانند و ما حتی نمی‌توانیم تصور کنیم که با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

زمانی که با یک موسسه خیریه همکاری می‌کنیم و یا در انجام کار خیر از هر جنس که باشد، مشارکتی هرچند کوچک داریم، نشان می‌دهد که توانایی مشارکت در کارهای خیر بزرگتر و کمک به نیازمندان بیشتری را داریم. تمایل به کمک کردن و مشارکت در این امور باعث می‌شود تا با نیازمندان واقعی آشنا شویم و مطمئن باشیم که کمک ما واقعا به دیت افرادی می‌رسد که به واقع نیازمند کمک هستند.

  • شما الگوی خوبی برای نسل بعد از خود خواهید بود

"به اشتراک گذاشتن" یک ویژگی بسیار بزرگ است که باید به فرزندان خود از همان کودکی القا کنیم. به عنوان بزرگسال، باید الگوی خوبی برای فرزندانمان باشیم و به آن‌ها نشان دهیم که چگونه ببخشند و کمک بدهند، بدون اینکه انتظار تلافی از طرف مقابل خود داشته باشند. با نگاه کردن به فعالیت‌های خودمان می‌توانیم حدس بزنیم که رفتار فرزندان ما در مقابل انجام کار خیر چگونه خواهد بود. کودکان هرآنچه را که می‌بینند، یاد می‌گیرند و تکرار می‌کنند. هرآنچه که تکرار شود، درونی شده، تبدیل به عادت می‌شود و انجام آن در زندگی روزمره تکرار خواهد شد.

شما به عنوان والدین دوست دارید چه رفتارهایی در زندگی فرزند شما تکرار و جزو عادت‌های روزانه آنان شود؟ شما اولین الگوی فرزندتان در زندگی خواهید بود. چه نوع الگویی هستید؟

زمانی که به انجام کار خیر مبادرت می‌ورزید، آن را با تمام قلب خود انجام دهید و نه از روی اجبار! کار خیر را نه فقط برای دریافت حس خوب، بلکه به این دلیل که می‌دانید درست‌ترین کار است و قابلیت ایجاد تغییرات بزرگ و زیبا را دارد، انجام دهید. ایجاد نغییر در زندگی یک فرد نیازمند، بسیار زیباست. از یک تغییر کوچک شروع کنیم. گاهی کمک کردن‌ها حتی بسیار کوچک، می‌تواند زندگی یک انسان را نجات دهد.

موسسات خیریه برای ایجاد تغییرات به صورت برنامه‌ریزی شده، برپا شده‌اند تا علاوه بر کمک کردن به نیازمندان، کمک‌های خیرین و نیکوکاران را به صورت هدف‌مند به دست نیازمندان واقعی برسانند. زیرا این موسسات حجم عظیمی از نیازمندان را می‌شناسند و بر نیازهای آنان واقفند. موسسه خیریه کهریزک نیز یکی از بزرگترین و باسابقه‌ترین موسسات خیریه است که با هدف کمک به نیازمندان و با کمک خیرین انسان‌دوست، خدمات مختلف و بسیار ارزنده‌ای به نیازمندان ارائه می‌دهد. با کهریزک همراه باشید.